
טיקט טו רייד ארה"ב | צילום באדיבות הקוביה משחקים
כולנו מכירים את הסיפור “מסביב לעולם בשמונים יום”, שבו פיליאס פוג זכה ב־20 אלף ליש”ט לאחר שניצח בהתערבות אחרי שהקיף את העולם בשמונים יום. אבל מה אם נספר לכם שחבורת אמריקאים החליטו לערוך התערבות ביניהם בהשראת סיפור זה ולבדוק מי מהחברים יוכל לנסוע ברכבות בלבד לכמה שיותר יעדים ברחבי ארה”ב בתוך שבוע אחד בלבד? תיאור זה מופיע על גב קופסת המשחק “T2R USA”, המדמה התערבות זו. השחקנים, שמקבלים יעדים סודיים, מתחרים ביניהם בחיבור מסלולי רכבת בין ערים מרכזיות שונות ברחבי מפת ארה”ב של המאה ה־20. המנצח הוא השחקן בעל הניקוד הרב ביותר. המשחק נוצר בשנת 2004 ע”י אלאן אר מון, והוא מיועד לגילאי 8 ומעלה ול־2–5 שחקנים. אורך המשחק הממוצע נע בין חצי שעה לשעה.
מהלך המשחק בקצרה: כל שחקן בוחר צבע ומקבל 45 קרונות רכבת בצבע זה. פורסים את לוח המשחק ו־5 קלפי קרונות מחבילת קלפי הקרונות, מניחים את קלף המסלול הארוך ביותר המזכה בנקודות בונוס ומחלקים 2 יעדי מסלול ראשוניים לכל שחקן.
במהלך המשחק כל שחקן יכול לבחור אחת מהפעולות הבאות:
- בחירת קלפי קרונות – בחירת 2 קלפי קרונות מהקלפים החשופים או מראש חבילת מקלפים. לכל קרון משחק צבע שונה, ויש קלפי קטר צבעוניים המשמשים ג’וקרים. אין הגבלה למספר הקלפים ששחקן יכול להחזיק בידו.
- הנחת קרונות לבניית מסלול – לכל מסלול במפה יש מספר קרונות וצבע. על מסלול של 4 קרונות בצבע כתום, למשל, ישלם השחקן 4 קלפים כתומים (או ג’וק) ויניח קרונות על המפה בהתאם. פעולה זו תתוגמל בנקודות, כמתואר על לוח המשחק.
- שליפת קלפי יעדי מסלול חדש – רק בסוף המשחק מקבלים נקודות בונוס על יעדים אלה. כל שחקן יכול לשלוף 3 יעדים נוספים ולבחור רק אחד מהם. זהירות – כל מסלול שלא חובר בסוף המשחק יתוגמל בניקוד שלילי.

קחו כרטיס ובואו למסע! צילום באדיבות הקוביה משחקים
המשחק נמשך עד שאחד השחקנים נשאר עם שני קרונות לכל היותר – ברגע זה כל השחקנים משחקים תור אחרון, ולאחר מכן סוכמים את הנקודות ובודקים מי ניצח.
איכות ההפקה – לוח המשחק גדול ודורש מקום רב על השולחן. קרונות המשחק עשויים פלסטיק איכותי. קלפי המשחק קטנים ביחס לקלפים רגילים. בסך הכול איכות מעולה.
איורים – איורי קלפי הקרונות שונים במבנה הקרון ובצבע שלו, פרט לקלף ג’וקר, שנראה כמו קטר צבעוני. קלפי היעדים מצביעים על מיקומי הערים שיש לחבר ביניהם בצורה ברורה, אך בכל זאת יש צורך לחפש אותם על מפת המשחק. בסך הכול אומנות מצוינת.
אופן לימוד המשחק – חוברת החוקים כתובה היטב ומלווה בדוגמאות. סרטון הוראות רשמי בעברית שסופק ע”י “הקובייה” גם הוא מצוין.
רמת הקושי של המשחק – קלה, פעולות פשוטות למדי.
רמת אינטראקציה – עקיפה וגבוהה. כל מסלול שנתפס ע”י שחקן מסוים יחסום שחקן אחר מהגעה ליעד שלו. השחקנים צריכים להיות יצירתיים מספיק כדי להצליח לחבר מסלולים.
מספר שחקנים – מספר שחקנים גדול יותר יוצר יותר עומס ותחרותיות. מספר השחקנים האידאלי בעיניי הוא שלושה, שכן בהרכב זה יש יותר גמישות ולחץ מתון בהשוואה למספר שחקנים גדול יותר.
תפעול המשחק – דורש רק איסוף קלפים והנחת קרונות. דרוש ידע בסיסי בשפה כדי לחפש את שמות הערים במפה.
זמן המשחק – נע בין חצי שעה לשעה, אבל לשחקנים חדשים נדרש קצת יותר זמן. לאחר שכולם מבינים איך לשחק, המשחק זורם מהר יותר.
משחקיות חוזרת – גבוהה. תמיד יהיו יעדים אחרים להגיע אליהם ממשחק למשחק, וכל שחקן תמיד צריך לשנות מסלול מחדש, תרתי משמע.
אישית, אני פחות חובב רכבות. מפריע לי הכתב הקטן על הלוח, הקרונות על גבי הלוח יכולים להתפזר, צריך די הרבה מקום על השולחן ותהליך ספירת הנקודות איטי. למרות זאת, המשחק קליל, חשיבתי ויוצר מתח לכל אורכו. כיף להגיע לסוף המשחק כדי לחשוף את הניקוד הסופי שנצבר בסתר.
תודה להקוביה משחקים על עותק הביקורת!
פחות
אהבתי
נכתב על ידי:

טיקט טו רייד ארה"ב | צילום באדיבות הקוביה משחקים
כולנו מכירים את הסיפור “מסביב לעולם בשמונים יום”, שבו פיליאס פוג זכה ב־20 אלף ליש”ט לאחר שניצח בהתערבות אחרי שהקיף את העולם בשמונים יום. אבל מה אם נספר לכם שחבורת אמריקאים החליטו לערוך התערבות ביניהם בהשראת סיפור זה ולבדוק מי מהחברים יוכל לנסוע ברכבות בלבד לכמה שיותר יעדים ברחבי ארה”ב בתוך שבוע אחד בלבד? תיאור זה מופיע על גב קופסת המשחק “T2R USA”, המדמה התערבות זו. השחקנים, שמקבלים יעדים סודיים, מתחרים ביניהם בחיבור מסלולי רכבת בין ערים מרכזיות שונות ברחבי מפת ארה”ב של המאה ה־20. המנצח הוא השחקן בעל הניקוד הרב ביותר. המשחק נוצר בשנת 2004 ע”י אלאן אר מון, והוא מיועד לגילאי 8 ומעלה ול־2–5 שחקנים. אורך המשחק הממוצע נע בין חצי שעה לשעה.
מהלך המשחק בקצרה: כל שחקן בוחר צבע ומקבל 45 קרונות רכבת בצבע זה. פורסים את לוח המשחק ו־5 קלפי קרונות מחבילת קלפי הקרונות, מניחים את קלף המסלול הארוך ביותר המזכה בנקודות בונוס ומחלקים 2 יעדי מסלול ראשוניים לכל שחקן.
במהלך המשחק כל שחקן יכול לבחור אחת מהפעולות הבאות:
- בחירת קלפי קרונות – בחירת 2 קלפי קרונות מהקלפים החשופים או מראש חבילת מקלפים. לכל קרון משחק צבע שונה, ויש קלפי קטר צבעוניים המשמשים ג’וקרים. אין הגבלה למספר הקלפים ששחקן יכול להחזיק בידו.
- הנחת קרונות לבניית מסלול – לכל מסלול במפה יש מספר קרונות וצבע. על מסלול של 4 קרונות בצבע כתום, למשל, ישלם השחקן 4 קלפים כתומים (או ג’וק) ויניח קרונות על המפה בהתאם. פעולה זו תתוגמל בנקודות, כמתואר על לוח המשחק.
- שליפת קלפי יעדי מסלול חדש – רק בסוף המשחק מקבלים נקודות בונוס על יעדים אלה. כל שחקן יכול לשלוף 3 יעדים נוספים ולבחור רק אחד מהם. זהירות – כל מסלול שלא חובר בסוף המשחק יתוגמל בניקוד שלילי.

קחו כרטיס ובואו למסע! צילום באדיבות הקוביה משחקים
המשחק נמשך עד שאחד השחקנים נשאר עם שני קרונות לכל היותר – ברגע זה כל השחקנים משחקים תור אחרון, ולאחר מכן סוכמים את הנקודות ובודקים מי ניצח.
איכות ההפקה – לוח המשחק גדול ודורש מקום רב על השולחן. קרונות המשחק עשויים פלסטיק איכותי. קלפי המשחק קטנים ביחס לקלפים רגילים. בסך הכול איכות מעולה.
איורים – איורי קלפי הקרונות שונים במבנה הקרון ובצבע שלו, פרט לקלף ג’וקר, שנראה כמו קטר צבעוני. קלפי היעדים מצביעים על מיקומי הערים שיש לחבר ביניהם בצורה ברורה, אך בכל זאת יש צורך לחפש אותם על מפת המשחק. בסך הכול אומנות מצוינת.
אופן לימוד המשחק – חוברת החוקים כתובה היטב ומלווה בדוגמאות. סרטון הוראות רשמי בעברית שסופק ע”י “הקובייה” גם הוא מצוין.
רמת הקושי של המשחק – קלה, פעולות פשוטות למדי.
רמת אינטראקציה – עקיפה וגבוהה. כל מסלול שנתפס ע”י שחקן מסוים יחסום שחקן אחר מהגעה ליעד שלו. השחקנים צריכים להיות יצירתיים מספיק כדי להצליח לחבר מסלולים.
מספר שחקנים – מספר שחקנים גדול יותר יוצר יותר עומס ותחרותיות. מספר השחקנים האידאלי בעיניי הוא שלושה, שכן בהרכב זה יש יותר גמישות ולחץ מתון בהשוואה למספר שחקנים גדול יותר.
תפעול המשחק – דורש רק איסוף קלפים והנחת קרונות. דרוש ידע בסיסי בשפה כדי לחפש את שמות הערים במפה.
זמן המשחק – נע בין חצי שעה לשעה, אבל לשחקנים חדשים נדרש קצת יותר זמן. לאחר שכולם מבינים איך לשחק, המשחק זורם מהר יותר.
משחקיות חוזרת – גבוהה. תמיד יהיו יעדים אחרים להגיע אליהם ממשחק למשחק, וכל שחקן תמיד צריך לשנות מסלול מחדש, תרתי משמע.
אישית, אני פחות חובב רכבות. מפריע לי הכתב הקטן על הלוח, הקרונות על גבי הלוח יכולים להתפזר, צריך די הרבה מקום על השולחן ותהליך ספירת הנקודות איטי. למרות זאת, המשחק קליל, חשיבתי ויוצר מתח לכל אורכו. כיף להגיע לסוף המשחק כדי לחשוף את הניקוד הסופי שנצבר בסתר.
תודה להקוביה משחקים על עותק הביקורת!