תמונה: יח"צ

תודה רבה לבנדא מגנטיק על עותק הביקורת!

אל השחקים

סימלטור הטיסה של מייקרוסופט (שמעתה ייקרא MSF) הוא סדרת משחקים שהחלה את דרכה אי שם בשנת 1982, אז הושק הסימולטור בגרסה בלעדית למחשבי ה־IBM. המשחק נתן לנו להיכנס לנעליו הווירטואליות של טייס, וכיאה לשם המשחק – ליהנות מהנופים. המשחק הראשון היה די חדשני והתהדר בגרפיקה מדהימה, ואפילו נאמר כי “אם הטסת מחשב ה־IBM הייתה נעשית ריאליסטית יותר, הייתם זקוקים לרישיון טיס”.

בשנת 2024, כ־14 משחקים לאחר מכן, יוצאת גרסה חדשה בעלת גרפיקה מעט טובה יותר בהשוואה למשחק ראשון, והיא מספקת את החוויה ה(כמעט) אולטימטיבית לכל מי שאי פעם חלם לרחף בשחקים.

השקה מטלטלת

בטרם נתחיל בביקורת, חשוב לציין את יום השקת המשחק. רבים חיכו בכיליון עיניים להמריא כאשר נפתחו שערי שדות התעופה הווירטואליים, אך בגלל תכנון לקוי של מייקרוסופט השרתים לא עמדו בעומס, ובמשך כמה שעות שחקנים רבים (ואני ביניהם) לא הצליחו להיכנס למשחק, שהיה תקוע במסך הטעינה. הבאג הזה תוקן מאז, אבל לדעתי משחק צריך להימדד לכל אורך חייו, החל מההשקה, ולא רק במצבו הנוכחי. הבאג הזה גרם לרבות מהביקורות בסטים להיות פחות מחיוביות, אך הוא לא היה הסיבה היחידה.

גילוי נאות

למען הגילוי הנאות, חשוב לציין שאני לא חובב סימולטורים, וכל ניסיונותיי הקודמים להתחבר לתחום עלו בתוהו. במשחק הסימולציה הקודם של פורמולה 1 לא הצלחתי לשלוט ברכב כמו שצריך, וגם במשחק הזה, לצערי, המצב דומה. לא מעט מהאנשים שיקראו את הביקורת הזו כנראה לא התנסו יותר מדי בסימולטורים בעבר, ולכן יחוו את הקשיים שאני חוויתי, למרות הגרפיקה המעולה והרצון לראות כל מקום.

חוויית טיסה (כמעט) מושלמת

המשחק MFS שם על דגלו דבר מרכזי אחד – להיות סימולטור הטיסה הנאמן ביותר למקור ולתת גישה למגוון רחב ביותר של כלי טיס. באמת, ברגע שנכנסים לתא הטייס ניתן לראות את הפלא שמייקרוסופט יצרה פה: כל כפתור לחיץ ואחראי לפעולה כלשהי, וכמובן תא הטייס משתנה בהתאם לכלי הטייס הנבחר. חוץ מאשר במצב ה”קריירה” במשחק, לא ראיתי מקום שבו באמת מוסבר איך לתפעל את המטוסים. זה די מתסכל, כי הנגשת המשחק לשחקנים חדשים כמעט ואינה קיימת, וגם במצב הקריירה מוסבר על מה ללחוץ, אבל לא איך לבצע דברים בצורה תקינה, ולכן מהר מאוד אחרי ההמראה הראשונה מצאתי את עצמי הפוך בתוך המים, תוהה אם טייס המשנה הווירטואלי שיושב לידי העלה על דעתו שיסיים את היום באבו כביר.

אף על פי שחוויית הטיסה אותנטית מאוד, יש אנשים שחושבים אחרת. כך למשל ניתן למצוא ביקורת בסטים של אדם שטוען שבמקצועו הוא טייס המפרט דברים לא תקינים כחלק מביקורתו השלילית, ואני, בתור אדם ללא ניסיון טיסה, חשבתי שמעניין להכיר גם את נקודת המבט של כאלה שיש להם ניסיון טיסה (לכאורה).

עולם ישן ואמיץ

כפי שתוכלו לשים לב, הגרפיקה של המשחק מדהימה ביופייה. הנופים במשחקים מרשימים מאוד ותואמים את המציאות, ויתרה מכך – המשחק הוא העתק כמעט מדויק של העולם, וניתן להמריא מכל שדה תעופה שרק תחפצו בו. את מצב הקריירה שלי בחרתי להתחיל משדה תעופה קטן ליד הטכניון (שלא ידעתי בכלל שקיים). המראתי אל השחקים ומולי נפרסה חיפה היפה. בעודי מנסה להמריא לכיוון האוניברסיטה שראיתי במרחק, מצאתי עצמי מתקרב לאט־לאט לנמל חיפה, יפה לא פחות, לפני שהמטוס התרסק אל המים הקרים.

כמה עולה מטוס?

המשחק מגיע בארבע מהדורות שונות. משחק הבסיס מכיל כ־70 כלי טיס שונים ו־150 שדות תעופה ועולה כ־299 ש”ח, ומחירה הגרסה הרחבה ביותר, שמכילה כ־125 כלי טיס ו־160 שדות תעופה, מגיע לכ־859 ש”ח. נכון לכתיבת שורות אלה חנות המשחק שתאפשר לרכוש מטוסים נוספים לא פעילה ועתידה להיפתח רק בתחילת שנת 2025. לשם השוואה, המשחק הקודם בסדרה כלל כ־29 כלי טיס בגרסת הבסיס וכ־49 בגרסה הרחבה ביותר.

המשחק החדש בסדרת MFS גדול ושאפתני, אך שזור בבעיות – החל מהשקתו, דרך אלמנטים שלפי טייסים אינם תואמים את המציאות וכלה בחוסר ההנגשה לשחקנים חדשים – ולכן רבים מאיתנו לא יצליחו להיכנס לעולם סימולטורים זה וליהנות ממנו, אך שחקנים ותיקים ייהנו מנופים עם גרפיקה חדישה, מבחר רחב ביותר של כלי טיס ללמוד וליהנות מהם והרבה פחות זמן ממני בתוך מצולות נמל חיפה.

2.5

נופים מהממים שלא נגישים לכולם

פחות

אהבתי

נכתב על ידי:

About the Author: גל אביר

גיק, גיימר, מתכנת, סטרטאפיסט, קונג-פויסט, כותב ספר, מייסד ומנכ"ל גיקלופדיה.

תמונה: יח"צ

תודה רבה לבנדא מגנטיק על עותק הביקורת!

אל השחקים

סימלטור הטיסה של מייקרוסופט (שמעתה ייקרא MSF) הוא סדרת משחקים שהחלה את דרכה אי שם בשנת 1982, אז הושק הסימולטור בגרסה בלעדית למחשבי ה־IBM. המשחק נתן לנו להיכנס לנעליו הווירטואליות של טייס, וכיאה לשם המשחק – ליהנות מהנופים. המשחק הראשון היה די חדשני והתהדר בגרפיקה מדהימה, ואפילו נאמר כי “אם הטסת מחשב ה־IBM הייתה נעשית ריאליסטית יותר, הייתם זקוקים לרישיון טיס”.

בשנת 2024, כ־14 משחקים לאחר מכן, יוצאת גרסה חדשה בעלת גרפיקה מעט טובה יותר בהשוואה למשחק ראשון, והיא מספקת את החוויה ה(כמעט) אולטימטיבית לכל מי שאי פעם חלם לרחף בשחקים.

השקה מטלטלת

בטרם נתחיל בביקורת, חשוב לציין את יום השקת המשחק. רבים חיכו בכיליון עיניים להמריא כאשר נפתחו שערי שדות התעופה הווירטואליים, אך בגלל תכנון לקוי של מייקרוסופט השרתים לא עמדו בעומס, ובמשך כמה שעות שחקנים רבים (ואני ביניהם) לא הצליחו להיכנס למשחק, שהיה תקוע במסך הטעינה. הבאג הזה תוקן מאז, אבל לדעתי משחק צריך להימדד לכל אורך חייו, החל מההשקה, ולא רק במצבו הנוכחי. הבאג הזה גרם לרבות מהביקורות בסטים להיות פחות מחיוביות, אך הוא לא היה הסיבה היחידה.

גילוי נאות

למען הגילוי הנאות, חשוב לציין שאני לא חובב סימולטורים, וכל ניסיונותיי הקודמים להתחבר לתחום עלו בתוהו. במשחק הסימולציה הקודם של פורמולה 1 לא הצלחתי לשלוט ברכב כמו שצריך, וגם במשחק הזה, לצערי, המצב דומה. לא מעט מהאנשים שיקראו את הביקורת הזו כנראה לא התנסו יותר מדי בסימולטורים בעבר, ולכן יחוו את הקשיים שאני חוויתי, למרות הגרפיקה המעולה והרצון לראות כל מקום.

חוויית טיסה (כמעט) מושלמת

המשחק MFS שם על דגלו דבר מרכזי אחד – להיות סימולטור הטיסה הנאמן ביותר למקור ולתת גישה למגוון רחב ביותר של כלי טיס. באמת, ברגע שנכנסים לתא הטייס ניתן לראות את הפלא שמייקרוסופט יצרה פה: כל כפתור לחיץ ואחראי לפעולה כלשהי, וכמובן תא הטייס משתנה בהתאם לכלי הטייס הנבחר. חוץ מאשר במצב ה”קריירה” במשחק, לא ראיתי מקום שבו באמת מוסבר איך לתפעל את המטוסים. זה די מתסכל, כי הנגשת המשחק לשחקנים חדשים כמעט ואינה קיימת, וגם במצב הקריירה מוסבר על מה ללחוץ, אבל לא איך לבצע דברים בצורה תקינה, ולכן מהר מאוד אחרי ההמראה הראשונה מצאתי את עצמי הפוך בתוך המים, תוהה אם טייס המשנה הווירטואלי שיושב לידי העלה על דעתו שיסיים את היום באבו כביר.

אף על פי שחוויית הטיסה אותנטית מאוד, יש אנשים שחושבים אחרת. כך למשל ניתן למצוא ביקורת בסטים של אדם שטוען שבמקצועו הוא טייס המפרט דברים לא תקינים כחלק מביקורתו השלילית, ואני, בתור אדם ללא ניסיון טיסה, חשבתי שמעניין להכיר גם את נקודת המבט של כאלה שיש להם ניסיון טיסה (לכאורה).

עולם ישן ואמיץ

כפי שתוכלו לשים לב, הגרפיקה של המשחק מדהימה ביופייה. הנופים במשחקים מרשימים מאוד ותואמים את המציאות, ויתרה מכך – המשחק הוא העתק כמעט מדויק של העולם, וניתן להמריא מכל שדה תעופה שרק תחפצו בו. את מצב הקריירה שלי בחרתי להתחיל משדה תעופה קטן ליד הטכניון (שלא ידעתי בכלל שקיים). המראתי אל השחקים ומולי נפרסה חיפה היפה. בעודי מנסה להמריא לכיוון האוניברסיטה שראיתי במרחק, מצאתי עצמי מתקרב לאט־לאט לנמל חיפה, יפה לא פחות, לפני שהמטוס התרסק אל המים הקרים.

כמה עולה מטוס?

המשחק מגיע בארבע מהדורות שונות. משחק הבסיס מכיל כ־70 כלי טיס שונים ו־150 שדות תעופה ועולה כ־299 ש”ח, ומחירה הגרסה הרחבה ביותר, שמכילה כ־125 כלי טיס ו־160 שדות תעופה, מגיע לכ־859 ש”ח. נכון לכתיבת שורות אלה חנות המשחק שתאפשר לרכוש מטוסים נוספים לא פעילה ועתידה להיפתח רק בתחילת שנת 2025. לשם השוואה, המשחק הקודם בסדרה כלל כ־29 כלי טיס בגרסת הבסיס וכ־49 בגרסה הרחבה ביותר.

המשחק החדש בסדרת MFS גדול ושאפתני, אך שזור בבעיות – החל מהשקתו, דרך אלמנטים שלפי טייסים אינם תואמים את המציאות וכלה בחוסר ההנגשה לשחקנים חדשים – ולכן רבים מאיתנו לא יצליחו להיכנס לעולם סימולטורים זה וליהנות ממנו, אך שחקנים ותיקים ייהנו מנופים עם גרפיקה חדישה, מבחר רחב ביותר של כלי טיס ללמוד וליהנות מהם והרבה פחות זמן ממני בתוך מצולות נמל חיפה.

2.5

נופים מהממים שלא נגישים לכולם

נכתב על ידי:

About the Author: גל אביר

גיק, גיימר, מתכנת, סטרטאפיסט, קונג-פויסט, כותב ספר, מייסד ומנכ"ל גיקלופדיה.