התמונה עוצבה באמצעות תוכנת AI

תודה ל”משחקי ליאם” על העותק לביקורת.

מחפשים משחק באווירה של אינדיאנה ג’ונס או אפילו באווירת האפליקציה הנודעת “טמבל רץ”? כלומר Temple Run? הגעתם למקום הנכון. “המרוץ ליהלום” (או בשמו המקורי Incan Gold) הוא משחק המיועד ל־3–8 שחקנים בני 8 ומעלה, אורכו כחצי שעה ואינו תלוי שפה. במשחק השחקנים מגיעים אל מערת טאקורה, הידועה באבני החן המצויות בה, אבל גם בשלל מלכודותיה. בכל תור על השחקן להחליט אם להמשיך לחקור את נבכי המערה או לחזור אל המחנה הבטוח ולשמור את האוצרות שמצא לאורך הדרך. בתום חמישה סיבובים המציינים חקר של חמש מערות שונות השחקן בעל מספר היהלומים הגבוה ביותר מנצח.

מהלך המשחק

תחילה הניחו את לוח המשחק, המסמל את המחנה, והניחו את חמשת אריחי הכניסות למערה השונות. בחרו דמות וקחו את שני קלפי ההחלטה הרלוונטיים לה, את מיפל הדמות הנבחרת ואת תיבת הקרטון שיש לבנות מראש – שם יאוחסנו היהלומים שיצבור השחקן במהלך הדרך.

בכל תור חושפים קודם קלף משלחת במערה, שיכול להכיל אוצר או מלכודת. אם נחשף קלף אוצר, מחלקים את אבני האודם בין השחקנים בצורה הכי שוויונית שאפשר בין כלל השחקנים שבחרו להישאר במערה, והעודפים נשארים על קלף האוצר. אם נחשף קלף מלכודת לא קורה כלום, אלא אם מדובר במלכודת שנחשפה כבר בפעם השנייה – במקרה זה כל הדמויות חייבות לחזור מייד למחנה ולהשאיר את כל אבני האודם שצברו בדרך חזרה למאגר האבנים.

על כל שחקן להחליט אם להישאר במערה ולהמשיך לחקור עוד או לחזור למחנה עם השלל שצבר. אם הוא בחר לחזור למחנה, כל היהלומים שאגר סמוך לתיבה ייכנסו לתיבה, ובאפשרותו יהיה לאסוף את כלל עודפי היהלומים הפזורים במערה (אם כמה שחקנים חוזרים, הם יצטרכו לחלוק את היהלומים ביניהם וישאירו את העודפים במערה). אין ודאות לגבי מספר היהלומים שיצבור השחקן עד שיחליט לחזור למחנה ולהפסיק לחקור את המערה.

המשחק ממשיך במשך חמישה סיבובים באופן זהה, ובסיומם השחקן בעל מספר היהלומים הגבוה ביותר מנצח. שימו לב שחמש אבני אודם בכל רגע נתון יכולות להתחלף ביהלום אחד לבן כדי להקל את האיסוף והחישוב.

 

 

איש זאב היום שאחרי

 

 

איכות ההפקה

איכות הפקת המשחק היא בין הגבוהות שנתקלתי בהן, שוות ערך לזו של “קפה הפוך”. כל מיפל ייחודי לשחקן ונראה שונה לגמרי מהאחרים. בניית התיבה הייחודית לכל שחקן מהנה, ויהלומי הפלסטיק נראים מציאותיים מאוד. איכות הפקה מצוינת.

איורים

איורי המשחק, הן על הדמויות והן על קלפי האוצרות, יפהפיים. ישנו ייצוג רב ומאוזן של דמויות בין גברים לנשים, וניתן לבחור אפילו בכלב חמוד בתור אחת הדמויות.

הבנת המשחק

המשחק לא מסובך להבנה, וחוברת ההוראות בת שמונה העמודים ברורה ומציינת היטב את הכללים.

רמת הקושי

המשחק אינו מסובך, ולמעשה כמעט לא מורגשת המחשבה בו מעבר להחלטה אם להמשיך להתגרות במזל או לחדול ולהסתפק ביהלומים שנצברו במהלך הדרך.

אורך המשחק

המשחק אכן אורך כחצי שעה, ללא תלות משמעותית בהרכב השחקנים המשתנה.

רמת האינטראקציה

האינטראקציה בין השחקנים אינה מורגשת, וכולם פועלים בו־זמנית, כלומר חושפים יחד את החלטתם אם להישאר במערה או לברוח למחנה. בהתאם להחלטות אלה נקבע אם השחקנים שעוזבים אל המחנה יתחלקו באבני האודם שצברו בדרך או לא.

תפעול המשחק

תפעול המשחק מהיר וקליל מאוד, פרט לשלב של חלוקת היהלומים בין השחקנים, שמאט את קצב המשחק המהיר והדינמי. גם המרת אבני האודם ביהלומים (כלומר החלפת חמש אבני אודם ביהלום כדי שיהיה קל יותר לחשב ניקוד בהמשך וכן להשאיר אבני אודם לשאר הסיבובים הבאים) מאט את המשחק. למרות זאת המשחק קל מאוד לתפעול ודורש ידע בסיסי מאוד בחילוק מתמטי, שכן אין שום טקסט במשחק והוא לגמרי משחק שאינו תלוי בשפה.

מספר השחקנים

המשחק מיועד לשמונה שחקנים לכל היותר, אך ככל שמספר המשתתפים גדל, חלוקת אבני האודם נעשית שוויונית פחות, מה שעלול להפחית מהכדאיות של משחק בהרכב השחקנים המרבי. מצאנו שהרכב בן חמישה שחקנים לכל היותר הוא האידיאלי לחוויית משחק מהנה ומאוזנת.

משחקיות חוזרת

המשחק מגיע עם הרחבה הנקראת “חפצי הכוח”, המכילה עוד חמישה קלפים שצריכים להיות מסודרים בסדר עולה. בלי לשים לב ערבבנו גם את הקלפים הללו במהלך המשחק בלי להשתמש ביכולות שלהם, ואיכות המשחק לא נפגעה. ההרחבה מוסיפה בתחילת כל סיבוב אחד מ”חפצי הכוח” (לפי הסדר הנדרש) אל חבילת הקלפים. אם במהלך חקר המערה נחשף קלף חפץ כוח, אין לכך השפעה מיידית עד שלב קבלת ההחלטות. רק אם תבחרו לחזור למחנה לבדכם, תוכלו לקחת את כל חפצי הכוח החשופים במערה ולהוסיף אותם לתיבה שלכם. למען האמת, אני לא מרגיש שההרחבה מוסיפה משהו מעניין או מרתק, והייתי מעדיף הרחבה אחרת. נוסף על כך, בשביל להגדיל את המשחקיות החוזרת הייתי שמח אם לכל דמות הייתה יכולת ייחודית משלה. נכון, אלמנט כזה היה יוצר תלות כלשהי בשפה, אך מכיוון שיש שמונה דמויות שונות הפוטנציאל לייחודיות כל דמות עבורי בלתי נמנע, בייחוד כדי להגדיל את המשחקיות החוזרת של המשחק.

שורה תחתונה

איכות הפקה גבוהה בשילוב משחק קליל הם המפתח להצלחת המשחק. יחד עם זאת, למשחק יש פוטנציאל גבוה יותר מבחינת המשחקיות החוזרת, שלא התגלתה במשחק, וחבל. קצב המשחק המהיר טיפה מואט כשצריך לחלק את היהלומים בין השחקנים השונים, וההרחבה אינה מגוונת או מספקת.

 

3

מהיר, מהנה, אבל לא זכיר

פחות

אהבתי

נכתב על ידי:

About the Author: מורן אבילאה

מהנדס תוכנה, בעל תואר ראשון בהנדסת תוכנה ותואר שני בהנדסת מערכת. קורא קומיקס מושבע, ובפרט מעריץ מארוול. שחקן משחקי קופסה מודרניים קבוע כבר קרוב לעשור, ומתעדף בעיקר משחקי קופסה ליחיד או לזוג.

התמונה עוצבה באמצעות תוכנת AI

תודה ל”משחקי ליאם” על העותק לביקורת.

מחפשים משחק באווירה של אינדיאנה ג’ונס או אפילו באווירת האפליקציה הנודעת “טמבל רץ”? כלומר Temple Run? הגעתם למקום הנכון. “המרוץ ליהלום” (או בשמו המקורי Incan Gold) הוא משחק המיועד ל־3–8 שחקנים בני 8 ומעלה, אורכו כחצי שעה ואינו תלוי שפה. במשחק השחקנים מגיעים אל מערת טאקורה, הידועה באבני החן המצויות בה, אבל גם בשלל מלכודותיה. בכל תור על השחקן להחליט אם להמשיך לחקור את נבכי המערה או לחזור אל המחנה הבטוח ולשמור את האוצרות שמצא לאורך הדרך. בתום חמישה סיבובים המציינים חקר של חמש מערות שונות השחקן בעל מספר היהלומים הגבוה ביותר מנצח.

מהלך המשחק

תחילה הניחו את לוח המשחק, המסמל את המחנה, והניחו את חמשת אריחי הכניסות למערה השונות. בחרו דמות וקחו את שני קלפי ההחלטה הרלוונטיים לה, את מיפל הדמות הנבחרת ואת תיבת הקרטון שיש לבנות מראש – שם יאוחסנו היהלומים שיצבור השחקן במהלך הדרך.

בכל תור חושפים קודם קלף משלחת במערה, שיכול להכיל אוצר או מלכודת. אם נחשף קלף אוצר, מחלקים את אבני האודם בין השחקנים בצורה הכי שוויונית שאפשר בין כלל השחקנים שבחרו להישאר במערה, והעודפים נשארים על קלף האוצר. אם נחשף קלף מלכודת לא קורה כלום, אלא אם מדובר במלכודת שנחשפה כבר בפעם השנייה – במקרה זה כל הדמויות חייבות לחזור מייד למחנה ולהשאיר את כל אבני האודם שצברו בדרך חזרה למאגר האבנים.

על כל שחקן להחליט אם להישאר במערה ולהמשיך לחקור עוד או לחזור למחנה עם השלל שצבר. אם הוא בחר לחזור למחנה, כל היהלומים שאגר סמוך לתיבה ייכנסו לתיבה, ובאפשרותו יהיה לאסוף את כלל עודפי היהלומים הפזורים במערה (אם כמה שחקנים חוזרים, הם יצטרכו לחלוק את היהלומים ביניהם וישאירו את העודפים במערה). אין ודאות לגבי מספר היהלומים שיצבור השחקן עד שיחליט לחזור למחנה ולהפסיק לחקור את המערה.

המשחק ממשיך במשך חמישה סיבובים באופן זהה, ובסיומם השחקן בעל מספר היהלומים הגבוה ביותר מנצח. שימו לב שחמש אבני אודם בכל רגע נתון יכולות להתחלף ביהלום אחד לבן כדי להקל את האיסוף והחישוב.

 

 

איש זאב היום שאחרי

 

 

איכות ההפקה

איכות הפקת המשחק היא בין הגבוהות שנתקלתי בהן, שוות ערך לזו של “קפה הפוך”. כל מיפל ייחודי לשחקן ונראה שונה לגמרי מהאחרים. בניית התיבה הייחודית לכל שחקן מהנה, ויהלומי הפלסטיק נראים מציאותיים מאוד. איכות הפקה מצוינת.

איורים

איורי המשחק, הן על הדמויות והן על קלפי האוצרות, יפהפיים. ישנו ייצוג רב ומאוזן של דמויות בין גברים לנשים, וניתן לבחור אפילו בכלב חמוד בתור אחת הדמויות.

הבנת המשחק

המשחק לא מסובך להבנה, וחוברת ההוראות בת שמונה העמודים ברורה ומציינת היטב את הכללים.

רמת הקושי

המשחק אינו מסובך, ולמעשה כמעט לא מורגשת המחשבה בו מעבר להחלטה אם להמשיך להתגרות במזל או לחדול ולהסתפק ביהלומים שנצברו במהלך הדרך.

אורך המשחק

המשחק אכן אורך כחצי שעה, ללא תלות משמעותית בהרכב השחקנים המשתנה.

רמת האינטראקציה

האינטראקציה בין השחקנים אינה מורגשת, וכולם פועלים בו־זמנית, כלומר חושפים יחד את החלטתם אם להישאר במערה או לברוח למחנה. בהתאם להחלטות אלה נקבע אם השחקנים שעוזבים אל המחנה יתחלקו באבני האודם שצברו בדרך או לא.

תפעול המשחק

תפעול המשחק מהיר וקליל מאוד, פרט לשלב של חלוקת היהלומים בין השחקנים, שמאט את קצב המשחק המהיר והדינמי. גם המרת אבני האודם ביהלומים (כלומר החלפת חמש אבני אודם ביהלום כדי שיהיה קל יותר לחשב ניקוד בהמשך וכן להשאיר אבני אודם לשאר הסיבובים הבאים) מאט את המשחק. למרות זאת המשחק קל מאוד לתפעול ודורש ידע בסיסי מאוד בחילוק מתמטי, שכן אין שום טקסט במשחק והוא לגמרי משחק שאינו תלוי בשפה.

מספר השחקנים

המשחק מיועד לשמונה שחקנים לכל היותר, אך ככל שמספר המשתתפים גדל, חלוקת אבני האודם נעשית שוויונית פחות, מה שעלול להפחית מהכדאיות של משחק בהרכב השחקנים המרבי. מצאנו שהרכב בן חמישה שחקנים לכל היותר הוא האידיאלי לחוויית משחק מהנה ומאוזנת.

משחקיות חוזרת

המשחק מגיע עם הרחבה הנקראת “חפצי הכוח”, המכילה עוד חמישה קלפים שצריכים להיות מסודרים בסדר עולה. בלי לשים לב ערבבנו גם את הקלפים הללו במהלך המשחק בלי להשתמש ביכולות שלהם, ואיכות המשחק לא נפגעה. ההרחבה מוסיפה בתחילת כל סיבוב אחד מ”חפצי הכוח” (לפי הסדר הנדרש) אל חבילת הקלפים. אם במהלך חקר המערה נחשף קלף חפץ כוח, אין לכך השפעה מיידית עד שלב קבלת ההחלטות. רק אם תבחרו לחזור למחנה לבדכם, תוכלו לקחת את כל חפצי הכוח החשופים במערה ולהוסיף אותם לתיבה שלכם. למען האמת, אני לא מרגיש שההרחבה מוסיפה משהו מעניין או מרתק, והייתי מעדיף הרחבה אחרת. נוסף על כך, בשביל להגדיל את המשחקיות החוזרת הייתי שמח אם לכל דמות הייתה יכולת ייחודית משלה. נכון, אלמנט כזה היה יוצר תלות כלשהי בשפה, אך מכיוון שיש שמונה דמויות שונות הפוטנציאל לייחודיות כל דמות עבורי בלתי נמנע, בייחוד כדי להגדיל את המשחקיות החוזרת של המשחק.

שורה תחתונה

איכות הפקה גבוהה בשילוב משחק קליל הם המפתח להצלחת המשחק. יחד עם זאת, למשחק יש פוטנציאל גבוה יותר מבחינת המשחקיות החוזרת, שלא התגלתה במשחק, וחבל. קצב המשחק המהיר טיפה מואט כשצריך לחלק את היהלומים בין השחקנים השונים, וההרחבה אינה מגוונת או מספקת.

 

3

מהיר, מהנה, אבל לא זכיר

נכתב על ידי:

About the Author: מורן אבילאה

מהנדס תוכנה, בעל תואר ראשון בהנדסת תוכנה ותואר שני בהנדסת מערכת. קורא קומיקס מושבע, ובפרט מעריץ מארוול. שחקן משחקי קופסה מודרניים קבוע כבר קרוב לעשור, ומתעדף בעיקר משחקי קופסה ליחיד או לזוג.