
תמונה באדיבות בנדא מגנטיק
תודה רבה לבנדא מגנטיק על עותק הביקורת.
אולפי אובסידיאן ידועים במשחקים מבוססי העלילה שלהם, והם עבדו על כמה משחקים מהגדולים בתחום – Neverwinter Nights , Star Wars: Knights of the Old Republic 2 וכמובן Fallout: New Vegas, שנחקק בתודעת כל מי ששיחק בו. לאחרונה הם הוציאו את Pentiment המסקרן, שבו חקרנו רצח על פני כמה תקופות זמן, ועכשיו הם הביאו לנו את המשחק הגדול הבא שלהם, Avowed, שנראה, לפחות לפי הטריילרים, כמו Elder Scrolls הבא, שכולנו מצפים לו.
פטריות
Avowed הוא משחק תפקידים בגוף שלישי, וכמיטב המסורת נוכל לגלם בו קשת, לוחם, גנב ומכשף, נעלה רמות, נשפר יכולות, נגייס תומכים ונצא איתם לקרב. עלינו, שליחי המלך, מוטלת המשימה לחקור ולהבין את מקור מחלת הנשמה שמתפשטת בעולם ומדביקה חיות ואנשים כאחד. בניגוד לשאר הדמויות בעולם, אנחנו נשחק Godlike, גזע ש”נגע בהם אל” ובתמורה קיבלו יכולות מיוחדות ופטריות על הפנים.
את הפנים ניתן לשנות ביצירת הדמות ולבחור סממנים מתוך סל מעניין מאוד שמזכיר ברובו את הקליקרים מ־The Last of Us. עולם המשחק נקרא אאורה (Eora), וכבר מההתחלה אפשר לראות כמה צבעוני, יפה ונקי הוא, אפילו מעט יותר מדי. אני, בכל אופן, הרגשתי את המלאכותיות, שכן שלמרות הקרבות וקטל המפלצות הרב, אנחנו נמצאים בסביבת מעבדה נקייה וסטרילית. זוהי הרגשה קצת לא טבעית, שזולגת, לצערי, גם לדמות הראשית.
עלילה מסתעפת
כמו הרבה משחקים מבוססי נרטיב אחרים, גם כאן יש משמעות לבחירות שלנו, ונבלה חלק לא קטן מהמשחק בשיחות עם דמויות כאלה ואחרות. ההרגשה המלאכותית של העולם מאפיינת גם את הדמות הראשית, ובחירות הדיאלוג לא משויפות כל כך. רוח הבחירות מובנת, אך קרוב לוודאי שאין אדם שיוציא מפיו את הטקסט שמופיע בבחירת הדיאלוג על המסך.
הדבק המחבר
נכון, בחירות הדיאלוג מגושמות והעולם עצמו נקי ומצוחצח, אך הדבק המקשר בין כל האלמנטים הללו הוא חקר העולם ומערכת הקרב. הקרב רספונסיבי ומהנה מאוד, ויש עץ יכולות לכל מקצוע מתוך הארבעה. נוכל להחליף יכולות שונות בלחיצת כפתור וגם להשתמש בשני סטים של ציוד בו זמנית. בתור מכשף הרגשתי מעולה לעמוד מרחוק ולהשליך על האויבים קליעי קסם, ומייד לאחר מכן לאחוז בשני פגיונות ולדקור אותם כאילו אני ממש ממהר לישון צוהריים אחרי חמין של שבת. העולם עצמו מהמם, והסקרנות מתוגמלת. נכון, עליכם להציל את העולם, אבל למה לא לחקור איזו מערה מלאת קורי עכביש או לטפס אל ראש מגדלור? ככל שתגלו יותר מהעולם, תתוגמלו.
סוויט הום אלבמה
אלבמה. לרוב האנשים היא מדינה בארצות הברית. עבורי היא משהו אחר לגמרי. החבר’ה הנהדרים בבנדא מגנטיק סיפקו לי קוד ביקורת כבר בסוף ינואר כדי שיהיה לי מספיק זמן להתנסות בכל מה שהמשחק החדש מציע, ובאמת שניסיתי. תקופת המשחק למבקרים, מבחינה טכנית, הייתה רעה. פעם אחר פעם נכנסתי למשחק, שיחקתי במשך כ־15–20 דקות, והוא קרס. כמה פעמים הפסדתי זמן משחק ונאלצתי לחזור על מה שעשיתי. המשחק קרס לי בערך 3–4 פעמים בשעה. נתתי למשחק הפסקה של כמה ימים וקיוויתי שהתקלות ייפתרו, ובאמת אחרי שחזרתי אליו יצא עדכון של כ־72 ג’יגה (!!!). שחקתי במשך עוד כ־20–30 דקות, ושוב שגיאת אלבמה הכתה לי בפנים.
מבקרים באינטרנט מדווחים גם על קווסטים שבורים שאי אפשר לסיים (אחד המפתחים אמר לאותו מבקר שייאלץ לחזור לשמירה קודמת, מה שהחזיר אותו כ־5 שעות משחק לאחור), נפילות פריימים ועוד שלל בעיות טכניות, אך אני מאמין שרוב הדברים הללו נפתרו בעדכון הגדול שיצא.
אולפני אובסידיאן שפכו הרבה זמן, מאמץ וכישרון לתוך Avowed, ורואים את זה. העולם בנוי בקפידה, הגזעים רעננים ומסקרנים, הדמות הראשית לוטה בערפל קל שמסקרן לחשוף, מערכת הקרב טובה ורספונסיבית והעלילה מושפעת מהבחירות שלנו ומעניינת – אך כל אלה, לצערי, קמלו אל מול הבעיות והכשלים הטכניים שפעם אחר פעם שולפים אותי מנטלית מעולם המשחק ומחליפים אותו בחלונית קטנה שאיכשהו קשורה לאלבמה. המשחק טוב, אבל פשוט לא כרגע, ועל אף שאני רוצה להמשיך לשחק ולהמליץ לאחרים לשחק בו גם כן, לצערי אני לא יכול לעשות זאת, ואאלץ לחכות שיהיה יציב. אך אם בכל זאת תרצו לנסות אותו עכשיו – תוכלו למצוא אותו בגיים פאס הנפלא של מייקרוסופט.
פחות
אהבתי
נכתב על ידי:

תמונה באדיבות בנדא מגנטיק
תודה רבה לבנדא מגנטיק על עותק הביקורת.
אולפי אובסידיאן ידועים במשחקים מבוססי העלילה שלהם, והם עבדו על כמה משחקים מהגדולים בתחום – Neverwinter Nights , Star Wars: Knights of the Old Republic 2 וכמובן Fallout: New Vegas, שנחקק בתודעת כל מי ששיחק בו. לאחרונה הם הוציאו את Pentiment המסקרן, שבו חקרנו רצח על פני כמה תקופות זמן, ועכשיו הם הביאו לנו את המשחק הגדול הבא שלהם, Avowed, שנראה, לפחות לפי הטריילרים, כמו Elder Scrolls הבא, שכולנו מצפים לו.
פטריות
Avowed הוא משחק תפקידים בגוף שלישי, וכמיטב המסורת נוכל לגלם בו קשת, לוחם, גנב ומכשף, נעלה רמות, נשפר יכולות, נגייס תומכים ונצא איתם לקרב. עלינו, שליחי המלך, מוטלת המשימה לחקור ולהבין את מקור מחלת הנשמה שמתפשטת בעולם ומדביקה חיות ואנשים כאחד. בניגוד לשאר הדמויות בעולם, אנחנו נשחק Godlike, גזע ש”נגע בהם אל” ובתמורה קיבלו יכולות מיוחדות ופטריות על הפנים.
את הפנים ניתן לשנות ביצירת הדמות ולבחור סממנים מתוך סל מעניין מאוד שמזכיר ברובו את הקליקרים מ־The Last of Us. עולם המשחק נקרא אאורה (Eora), וכבר מההתחלה אפשר לראות כמה צבעוני, יפה ונקי הוא, אפילו מעט יותר מדי. אני, בכל אופן, הרגשתי את המלאכותיות, שכן שלמרות הקרבות וקטל המפלצות הרב, אנחנו נמצאים בסביבת מעבדה נקייה וסטרילית. זוהי הרגשה קצת לא טבעית, שזולגת, לצערי, גם לדמות הראשית.
עלילה מסתעפת
כמו הרבה משחקים מבוססי נרטיב אחרים, גם כאן יש משמעות לבחירות שלנו, ונבלה חלק לא קטן מהמשחק בשיחות עם דמויות כאלה ואחרות. ההרגשה המלאכותית של העולם מאפיינת גם את הדמות הראשית, ובחירות הדיאלוג לא משויפות כל כך. רוח הבחירות מובנת, אך קרוב לוודאי שאין אדם שיוציא מפיו את הטקסט שמופיע בבחירת הדיאלוג על המסך.
הדבק המחבר
נכון, בחירות הדיאלוג מגושמות והעולם עצמו נקי ומצוחצח, אך הדבק המקשר בין כל האלמנטים הללו הוא חקר העולם ומערכת הקרב. הקרב רספונסיבי ומהנה מאוד, ויש עץ יכולות לכל מקצוע מתוך הארבעה. נוכל להחליף יכולות שונות בלחיצת כפתור וגם להשתמש בשני סטים של ציוד בו זמנית. בתור מכשף הרגשתי מעולה לעמוד מרחוק ולהשליך על האויבים קליעי קסם, ומייד לאחר מכן לאחוז בשני פגיונות ולדקור אותם כאילו אני ממש ממהר לישון צוהריים אחרי חמין של שבת. העולם עצמו מהמם, והסקרנות מתוגמלת. נכון, עליכם להציל את העולם, אבל למה לא לחקור איזו מערה מלאת קורי עכביש או לטפס אל ראש מגדלור? ככל שתגלו יותר מהעולם, תתוגמלו.
סוויט הום אלבמה
אלבמה. לרוב האנשים היא מדינה בארצות הברית. עבורי היא משהו אחר לגמרי. החבר’ה הנהדרים בבנדא מגנטיק סיפקו לי קוד ביקורת כבר בסוף ינואר כדי שיהיה לי מספיק זמן להתנסות בכל מה שהמשחק החדש מציע, ובאמת שניסיתי. תקופת המשחק למבקרים, מבחינה טכנית, הייתה רעה. פעם אחר פעם נכנסתי למשחק, שיחקתי במשך כ־15–20 דקות, והוא קרס. כמה פעמים הפסדתי זמן משחק ונאלצתי לחזור על מה שעשיתי. המשחק קרס לי בערך 3–4 פעמים בשעה. נתתי למשחק הפסקה של כמה ימים וקיוויתי שהתקלות ייפתרו, ובאמת אחרי שחזרתי אליו יצא עדכון של כ־72 ג’יגה (!!!). שחקתי במשך עוד כ־20–30 דקות, ושוב שגיאת אלבמה הכתה לי בפנים.
מבקרים באינטרנט מדווחים גם על קווסטים שבורים שאי אפשר לסיים (אחד המפתחים אמר לאותו מבקר שייאלץ לחזור לשמירה קודמת, מה שהחזיר אותו כ־5 שעות משחק לאחור), נפילות פריימים ועוד שלל בעיות טכניות, אך אני מאמין שרוב הדברים הללו נפתרו בעדכון הגדול שיצא.
אולפני אובסידיאן שפכו הרבה זמן, מאמץ וכישרון לתוך Avowed, ורואים את זה. העולם בנוי בקפידה, הגזעים רעננים ומסקרנים, הדמות הראשית לוטה בערפל קל שמסקרן לחשוף, מערכת הקרב טובה ורספונסיבית והעלילה מושפעת מהבחירות שלנו ומעניינת – אך כל אלה, לצערי, קמלו אל מול הבעיות והכשלים הטכניים שפעם אחר פעם שולפים אותי מנטלית מעולם המשחק ומחליפים אותו בחלונית קטנה שאיכשהו קשורה לאלבמה. המשחק טוב, אבל פשוט לא כרגע, ועל אף שאני רוצה להמשיך לשחק ולהמליץ לאחרים לשחק בו גם כן, לצערי אני לא יכול לעשות זאת, ואאלץ לחכות שיהיה יציב. אך אם בכל זאת תרצו לנסות אותו עכשיו – תוכלו למצוא אותו בגיים פאס הנפלא של מייקרוסופט.