סצנת הפתיחה של Concord | קרדיט: יח"צ Firewalk Studios

עוד Hero Shooter למלאי

“קונקורד” הוא הניסיון החדש ליצור משחק Live Service, הפעם תחת הדגל של חברת סוני בתור מפיצה. זהו המשחק הראשון של החברה המפתחת, Firewalk Studios, והטריילרים מציגים לנו משחק Hero Shooter בגוף ראשון, מלא באקשן מהיר ובזירות מעוצבות ומהממות. משחקים כאלה לרוב ניתנים להורדה בחינם, והמודל העסקי שלהם מתבסס על חנות פנימית במשחק המוכרת סקינים לדמויות, נשקים ועוד. למרבה ההפתעה, מחירו של “קונקורד” בחנויות ברחבי העולם הוא 40 דולר (כ-160 ש”ח בסטים), אף על פי שיש במשחק חנות פנימית.

גרסת הבטא הפתוחה והחינמית ששוחררה ביולי האחרון חזתה עתיד קודר למשחק – רק 2,388 שחקנים שיחקו בו במקביל. להשוואה, המשחק Overwatch 2, שיש לו DNA דומה מאוד ויצא לפני כשנתיים, נהנה ברגעי כתיבת ביקורת זו מ־41,000 שחקנים מחוברים. מספר כה נמוך של שחקנים של משחק שמוצע בחינם מרמז על כך שיצנח עוד יותר כאשר יוצע בתשלום. נקודת פתיחה רעה ועתיד קודר – אבל איך המשחק עצמו?

עלילה

הסצנה בפתיחת המשחק מציגה לנו חמש דמויות מעניינות על ספינת חלל, ועיצובן והאינטראקציה ביניהן מזכירים את “שומרי הגקלסיה” (ישנה אפילו דמות בשם Star-Child). אנימציית הפנים היא מהטובות שראיתי במשחקי וידאו בתקופה האחרונה, והאווירה מסקרנת. בתום הסצנה הקצרה יחסית, חמש הדמויות שלנו מקבלות מעמד של Freegunners, שכירי חרב. לאחר סצנה נוספת אני מוכן לצלול פנימה, לשחק בעלילה ולהכיר את הדמויות. התפריט הראשי של המשחק מברך אותי לשלום, ולהפתעתי – אין מצב עלילתי.

“קונקורד” מציג לנו מודל חדש למשחקי Live Service – קטע עלילתי שיצא כל שבוע ויקדם את העלילה. דבר כזה עשוי לעבוד עם נקודת פתיחה שיוצרת קשר בינינו לבין הדמויות, מה שאין לנו כרגע. גם גיימפליי טוב ומצבי משחק מגוונים ומעניינים יכולים להשאיר אותנו במשחק.

מצבי משחק

“קונקורד” מציע לנו שלושה מצבי משחק בלבד (חוץ מ־Time Trials). הראשון הוא Brawl, והוא למעשה Team Deathmatch. במצב המשחק השני, Takeover, משתלטים על בסיסים כמו בהרבה משחקים נוספים. האחרון, והיחידי שנעול מאחורי רמה שצריך להגיע אליה עם החשבון שלכם, הוא Rivalry, והוא למעשה שוב Team Deathmatch אבל מחולק לסיבובים וללא Spawns. שלושת מצבי המשחק הללו גנריים ואין להם שום טוויסט מיוחד, ותידרש לכם בממוצע כדקה עד שתוכלו לשחק. למצב המשחק Rivalry נדרשו לי כ־10 דקות להיכנס, ולאחר כ־8–9 דקות המתנה החיפוש הופסק (Timeout), וכדקה–שתיים אל תוך החיפוש השני נמצאו השחקנים.

המשחק עצמו טוב. 16 הדמויות שאיתן ניתן לשחק הן ייחודיות, ולכל אחת מהן יכולות שונות ונשקים שונים, אך האיזון ביניהן לקוי – צלף יכול להרוג אותך בירייה אחת מרחוק, אך לשוטגן מטווח 0 נדרשות 3–4 יריות כדי להרוג את האויב. עד שיצאו עוד מצבי משחק תוכלו למצוא את הדמות האהובה עליכם ולשחק במטרה לפתוח לה עוד אפשרויות קוסטומיזציה.

קוסטומיזציה

קוסטומיזציה לדמויות היא אלמנט חשוב מאוד ששומר אותנו בפנים. אנחנו משחקים, צוברים נקודות ניסיון, פותחים אפשרויות קוסטומיזציה נוספות וחוזרים לשחק עם החפצים החדשים שלנו כדי שכולם יראו את ההשקעה והיכולת שלנו במשחק. “קונקורד” לא מעמיד בפנינו אפשרויות מוצלחות לקוסטומיזציה. לכל דמות יש בערך שמונה סקינים שונים, כולם זהים לחלוטין לאחרים פרט לצבעים שונים, והייחודי בהם הוא האחרון (Legendary), שמחדש ומרענן את נראות הדמות, אך לא מספיק. באופן דומה גם לנשקים כמה סקינים זהים לחלוטין, פרט לצבע.

ל־16 הדמויות הבסיסיות מצטרפות דמויות Variant, שהן למעשה העתק של הדמות המקורית שניתן לעשות לה קסטורמיזציה בנפרד. להפתעתי, גיליתי שכל פריט קוסטומיזציה (למשל, סקין לנשק) יכול להיות בשימוש רק אצל Variant אחד בלבד, כך שאם תרצו לשמור את נראות הנשק, הסקינים ושאר הפריטים שניתן לערוך שאהבתם כל כך אצל כמה Variants של אותה הדמות, לא תוכלו לעשות זאת.

כדי להוסיף חטא על פשע, כאשר משחקים ועולים רמות, פותחים סקינים בצורה אקראית ולאו דווקא עבור הדמות שאיתה משחקים, כך שאם תרצו לפתח דמות אחת ספציפית, תיאלצו לשחק הרבה זמן.

לאיפה מכאן?

נכון לעכשיו משחקים ב”קונקורד” במחשב 342 אנשים, מה שהופך את המשחק ל־Dead on Arrival. עם בסיס שחקנים כה מצומצם, מצבי משחק גנריים כל כך, קוסטומיזציה לא מושכת ומחיר עלות של כ־160 ש”ח, ככל הנראה בחודשים הקרובים ישוחרר המשחק בחינם כדי לנסות להקפיץ את כמות השחקנים, אך מכיוון ששאר האלמנטים שלו לא טובים מספיק, הוא ייכשל ויהווה עוד מסמר בארון הקבורה של משחקי ה־Live Service.

תודה רבה ל־GoodGame על עותק הביקורת!

2

פוטנציאל מבוזבז ומפוספס

פחות

אהבתי

נכתב על ידי:

About the Author: גל אביר

גיק, גיימר, מתכנת, סטרטאפיסט, קונג-פויסט, כותב ספר, מייסד ומנכ"ל גיקלופדיה.

סצנת הפתיחה של Concord | קרדיט: יח"צ Firewalk Studios

עוד Hero Shooter למלאי

“קונקורד” הוא הניסיון החדש ליצור משחק Live Service, הפעם תחת הדגל של חברת סוני בתור מפיצה. זהו המשחק הראשון של החברה המפתחת, Firewalk Studios, והטריילרים מציגים לנו משחק Hero Shooter בגוף ראשון, מלא באקשן מהיר ובזירות מעוצבות ומהממות. משחקים כאלה לרוב ניתנים להורדה בחינם, והמודל העסקי שלהם מתבסס על חנות פנימית במשחק המוכרת סקינים לדמויות, נשקים ועוד. למרבה ההפתעה, מחירו של “קונקורד” בחנויות ברחבי העולם הוא 40 דולר (כ-160 ש”ח בסטים), אף על פי שיש במשחק חנות פנימית.

גרסת הבטא הפתוחה והחינמית ששוחררה ביולי האחרון חזתה עתיד קודר למשחק – רק 2,388 שחקנים שיחקו בו במקביל. להשוואה, המשחק Overwatch 2, שיש לו DNA דומה מאוד ויצא לפני כשנתיים, נהנה ברגעי כתיבת ביקורת זו מ־41,000 שחקנים מחוברים. מספר כה נמוך של שחקנים של משחק שמוצע בחינם מרמז על כך שיצנח עוד יותר כאשר יוצע בתשלום. נקודת פתיחה רעה ועתיד קודר – אבל איך המשחק עצמו?

עלילה

הסצנה בפתיחת המשחק מציגה לנו חמש דמויות מעניינות על ספינת חלל, ועיצובן והאינטראקציה ביניהן מזכירים את “שומרי הגקלסיה” (ישנה אפילו דמות בשם Star-Child). אנימציית הפנים היא מהטובות שראיתי במשחקי וידאו בתקופה האחרונה, והאווירה מסקרנת. בתום הסצנה הקצרה יחסית, חמש הדמויות שלנו מקבלות מעמד של Freegunners, שכירי חרב. לאחר סצנה נוספת אני מוכן לצלול פנימה, לשחק בעלילה ולהכיר את הדמויות. התפריט הראשי של המשחק מברך אותי לשלום, ולהפתעתי – אין מצב עלילתי.

“קונקורד” מציג לנו מודל חדש למשחקי Live Service – קטע עלילתי שיצא כל שבוע ויקדם את העלילה. דבר כזה עשוי לעבוד עם נקודת פתיחה שיוצרת קשר בינינו לבין הדמויות, מה שאין לנו כרגע. גם גיימפליי טוב ומצבי משחק מגוונים ומעניינים יכולים להשאיר אותנו במשחק.

מצבי משחק

“קונקורד” מציע לנו שלושה מצבי משחק בלבד (חוץ מ־Time Trials). הראשון הוא Brawl, והוא למעשה Team Deathmatch. במצב המשחק השני, Takeover, משתלטים על בסיסים כמו בהרבה משחקים נוספים. האחרון, והיחידי שנעול מאחורי רמה שצריך להגיע אליה עם החשבון שלכם, הוא Rivalry, והוא למעשה שוב Team Deathmatch אבל מחולק לסיבובים וללא Spawns. שלושת מצבי המשחק הללו גנריים ואין להם שום טוויסט מיוחד, ותידרש לכם בממוצע כדקה עד שתוכלו לשחק. למצב המשחק Rivalry נדרשו לי כ־10 דקות להיכנס, ולאחר כ־8–9 דקות המתנה החיפוש הופסק (Timeout), וכדקה–שתיים אל תוך החיפוש השני נמצאו השחקנים.

המשחק עצמו טוב. 16 הדמויות שאיתן ניתן לשחק הן ייחודיות, ולכל אחת מהן יכולות שונות ונשקים שונים, אך האיזון ביניהן לקוי – צלף יכול להרוג אותך בירייה אחת מרחוק, אך לשוטגן מטווח 0 נדרשות 3–4 יריות כדי להרוג את האויב. עד שיצאו עוד מצבי משחק תוכלו למצוא את הדמות האהובה עליכם ולשחק במטרה לפתוח לה עוד אפשרויות קוסטומיזציה.

קוסטומיזציה

קוסטומיזציה לדמויות היא אלמנט חשוב מאוד ששומר אותנו בפנים. אנחנו משחקים, צוברים נקודות ניסיון, פותחים אפשרויות קוסטומיזציה נוספות וחוזרים לשחק עם החפצים החדשים שלנו כדי שכולם יראו את ההשקעה והיכולת שלנו במשחק. “קונקורד” לא מעמיד בפנינו אפשרויות מוצלחות לקוסטומיזציה. לכל דמות יש בערך שמונה סקינים שונים, כולם זהים לחלוטין לאחרים פרט לצבעים שונים, והייחודי בהם הוא האחרון (Legendary), שמחדש ומרענן את נראות הדמות, אך לא מספיק. באופן דומה גם לנשקים כמה סקינים זהים לחלוטין, פרט לצבע.

ל־16 הדמויות הבסיסיות מצטרפות דמויות Variant, שהן למעשה העתק של הדמות המקורית שניתן לעשות לה קסטורמיזציה בנפרד. להפתעתי, גיליתי שכל פריט קוסטומיזציה (למשל, סקין לנשק) יכול להיות בשימוש רק אצל Variant אחד בלבד, כך שאם תרצו לשמור את נראות הנשק, הסקינים ושאר הפריטים שניתן לערוך שאהבתם כל כך אצל כמה Variants של אותה הדמות, לא תוכלו לעשות זאת.

כדי להוסיף חטא על פשע, כאשר משחקים ועולים רמות, פותחים סקינים בצורה אקראית ולאו דווקא עבור הדמות שאיתה משחקים, כך שאם תרצו לפתח דמות אחת ספציפית, תיאלצו לשחק הרבה זמן.

לאיפה מכאן?

נכון לעכשיו משחקים ב”קונקורד” במחשב 342 אנשים, מה שהופך את המשחק ל־Dead on Arrival. עם בסיס שחקנים כה מצומצם, מצבי משחק גנריים כל כך, קוסטומיזציה לא מושכת ומחיר עלות של כ־160 ש”ח, ככל הנראה בחודשים הקרובים ישוחרר המשחק בחינם כדי לנסות להקפיץ את כמות השחקנים, אך מכיוון ששאר האלמנטים שלו לא טובים מספיק, הוא ייכשל ויהווה עוד מסמר בארון הקבורה של משחקי ה־Live Service.

תודה רבה ל־GoodGame על עותק הביקורת!

2

פוטנציאל מבוזבז ומפוספס

נכתב על ידי:

About the Author: גל אביר

גיק, גיימר, מתכנת, סטרטאפיסט, קונג-פויסט, כותב ספר, מייסד ומנכ"ל גיקלופדיה.