
Dead Island 2
המשחק “Dead Island 2” שהוכרז לפני כמעט עשור (שנת 2014) על ידי אחד מהטריילרים היותר מרשימים וכיפים לצפיה היה אמור לראות את אוויר העולם בחציה הראשון של שנת 2015, אך במקום זה החליף פעם אחר פעם ידיים וכבר חשבנו שהמשחק אבוד, עד אשר הוכרז תאריך ההשקה הרישמי שלו בכנס גיימסקום 2022.
מפתחי המשחק המקורי, “Dead Island”, היו חברת Techland, אשר היו אמורים לעבוד על משחק ההמשך אך במקום זה החלו לעבוד על משחק המשך לסדרת משחקים אחרת: “Dying Light” (שבו פיתחו גם את המשחק המקורי), אך ה-DNA שלהם נמצא לחלוטין במשחק הזה, החל ממערכת הקרב, לגיבור אשר ננשך על ידי זומבי בתחילת המשחק וגם ה Drop-Kick האהוב עלינו, אך לעומת Dying Light, אין ב-Dead Island 2 מערכת פארקור, שהייתה אחת המכניקות היותר מהנות בו.
המשחק יודע בדיוק מה הוא – משחק זומבים-הישרדות בשוק שכבר רווי ממנו, אך אחד השינויים המרעננים בו הוא הצבעוניות והעובדה שהוא לא לוקח את עצמו ברצינות מדי.
המשחק נפתח בעת התעצמות מגיפת הזומבים ברחבי העולם ומציג בפנינו שש דמויות אשר לבסוף מוצאות עצמן על מטוס אשר בורח מן הזוועות. חלק מן האנשים הרוויחו ביושר את מקומם על המטוס, כמו הכבאי הגיבור, אך חלק מהם נמצאים שם כי הסתננו אל המטוס.
זמן קצר לאחר המראת המטוס, מתגלה אדם נגוע אשר גורם להתרסקותו, וכעת, לאחר שאנחנו בוחרים בתור איזה אחד מהשורדים נרצה לשחק, עלינו לפלס דרכינו אל מחוץ להריסות המטוס. לצערינו, הדמות שלנו ננשכת על ידי זומבי זמן קצר מאוד לאחר מכן, וכעת, לאחר שגילינו כי אנחנו חסינים למגיפה, עלינו לדווח לרשויות שזורם בדמינו מזור לאנושות.
אז לאחר כל ההקדמה הזו – איך למעשה המשחק? המשחק מהנה. מערכת הקרב המשולבת במערכת Crafting מגוחכת אשר נותנת לנו למזג בין כל מיני סוגי נשקים ואלמנטים (חרב חשמל? כן בבקשה!) נותנת תחושת עליונות על הזומבים, מה שמאוד כיף למי שאוהב Power Fantasies, אך מה עם מי שרוצה אתגר? תצטערו לגלות שבמשחק אין אופציה לשנות את רמת הקושי. יותר מזה – הזומבים במפה עושים Scale לרמה שלכם, ויש כמה איזורים במפה עם זומבים ברמה יותר גבוהה אשר מאוד קשה להרוג. תחושת חוסר האתגר גוברת כאשר מתים בפעם הראשונה ומגלים שאפשר לחזור למשחק כמעט באותה נקודה, בלי ששום דבר נגרע מכם ומוות אפילו לא גורם לזומבים שנהרגו במהלך המשימה לחזור לחיים (No pun intended), ולכן אפשר למות אינספור פעמים במהלך משימה וכל פעם פשוט להתקדם עוד ועוד לכיוון היעד.
את הקרב שבדרך כלל די זורם משאירה מאחור בעיה לא קטנה כשמנסים להרוג זומבים והם אתכם – “קפיצות” מסך. הדבר קורה כאשר רצים לכיוון זומבי, פתאום תמצאו עצמכם פונים לכיוון אחר לחלוטין, משהו קריטי ברגע אמת. זה אומנם לא קורה באופן קונסיסטנטי אך כמות הפעמים שבה זה קרה לי מורגשת. לקרב הזורם שזרו מערכת חדשה, מינורית אך נחמדה – מערכת פציעת זומבים, אשר משאירה צלקות וחותכת איברים לפי כיוון ההתקפה וסוג הנשק, מה שנותן תחושה יותר אותנטית לקרב עצמו.
המשחק Dead Island 2 מבדר, יפה וצבעוני, אך העלילה הגנרית שראינו כבר מספר פעמים בעבר, מערכת קרב שלמרות שכיפית, משומשת באותה מידה ומחסור בחידוש, נותנים תחושה של אריזה יפה מאוד למתנה שכבר קיבלנו מספר פעמים בעבר. אם אהבתם את המתנה שקיבלתם בעבר, גם תהנו מזו.
פחות
אהבתי
נכתב על ידי:

Dead Island 2
המשחק “Dead Island 2” שהוכרז לפני כמעט עשור (שנת 2014) על ידי אחד מהטריילרים היותר מרשימים וכיפים לצפיה היה אמור לראות את אוויר העולם בחציה הראשון של שנת 2015, אך במקום זה החליף פעם אחר פעם ידיים וכבר חשבנו שהמשחק אבוד, עד אשר הוכרז תאריך ההשקה הרישמי שלו בכנס גיימסקום 2022.
מפתחי המשחק המקורי, “Dead Island”, היו חברת Techland, אשר היו אמורים לעבוד על משחק ההמשך אך במקום זה החלו לעבוד על משחק המשך לסדרת משחקים אחרת: “Dying Light” (שבו פיתחו גם את המשחק המקורי), אך ה-DNA שלהם נמצא לחלוטין במשחק הזה, החל ממערכת הקרב, לגיבור אשר ננשך על ידי זומבי בתחילת המשחק וגם ה Drop-Kick האהוב עלינו, אך לעומת Dying Light, אין ב-Dead Island 2 מערכת פארקור, שהייתה אחת המכניקות היותר מהנות בו.
המשחק יודע בדיוק מה הוא – משחק זומבים-הישרדות בשוק שכבר רווי ממנו, אך אחד השינויים המרעננים בו הוא הצבעוניות והעובדה שהוא לא לוקח את עצמו ברצינות מדי.
המשחק נפתח בעת התעצמות מגיפת הזומבים ברחבי העולם ומציג בפנינו שש דמויות אשר לבסוף מוצאות עצמן על מטוס אשר בורח מן הזוועות. חלק מן האנשים הרוויחו ביושר את מקומם על המטוס, כמו הכבאי הגיבור, אך חלק מהם נמצאים שם כי הסתננו אל המטוס.
זמן קצר לאחר המראת המטוס, מתגלה אדם נגוע אשר גורם להתרסקותו, וכעת, לאחר שאנחנו בוחרים בתור איזה אחד מהשורדים נרצה לשחק, עלינו לפלס דרכינו אל מחוץ להריסות המטוס. לצערינו, הדמות שלנו ננשכת על ידי זומבי זמן קצר מאוד לאחר מכן, וכעת, לאחר שגילינו כי אנחנו חסינים למגיפה, עלינו לדווח לרשויות שזורם בדמינו מזור לאנושות.
אז לאחר כל ההקדמה הזו – איך למעשה המשחק? המשחק מהנה. מערכת הקרב המשולבת במערכת Crafting מגוחכת אשר נותנת לנו למזג בין כל מיני סוגי נשקים ואלמנטים (חרב חשמל? כן בבקשה!) נותנת תחושת עליונות על הזומבים, מה שמאוד כיף למי שאוהב Power Fantasies, אך מה עם מי שרוצה אתגר? תצטערו לגלות שבמשחק אין אופציה לשנות את רמת הקושי. יותר מזה – הזומבים במפה עושים Scale לרמה שלכם, ויש כמה איזורים במפה עם זומבים ברמה יותר גבוהה אשר מאוד קשה להרוג. תחושת חוסר האתגר גוברת כאשר מתים בפעם הראשונה ומגלים שאפשר לחזור למשחק כמעט באותה נקודה, בלי ששום דבר נגרע מכם ומוות אפילו לא גורם לזומבים שנהרגו במהלך המשימה לחזור לחיים (No pun intended), ולכן אפשר למות אינספור פעמים במהלך משימה וכל פעם פשוט להתקדם עוד ועוד לכיוון היעד.
את הקרב שבדרך כלל די זורם משאירה מאחור בעיה לא קטנה כשמנסים להרוג זומבים והם אתכם – “קפיצות” מסך. הדבר קורה כאשר רצים לכיוון זומבי, פתאום תמצאו עצמכם פונים לכיוון אחר לחלוטין, משהו קריטי ברגע אמת. זה אומנם לא קורה באופן קונסיסטנטי אך כמות הפעמים שבה זה קרה לי מורגשת. לקרב הזורם שזרו מערכת חדשה, מינורית אך נחמדה – מערכת פציעת זומבים, אשר משאירה צלקות וחותכת איברים לפי כיוון ההתקפה וסוג הנשק, מה שנותן תחושה יותר אותנטית לקרב עצמו.
המשחק Dead Island 2 מבדר, יפה וצבעוני, אך העלילה הגנרית שראינו כבר מספר פעמים בעבר, מערכת קרב שלמרות שכיפית, משומשת באותה מידה ומחסור בחידוש, נותנים תחושה של אריזה יפה מאוד למתנה שכבר קיבלנו מספר פעמים בעבר. אם אהבתם את המתנה שקיבלתם בעבר, גם תהנו מזו.