The Lord of the Rings: Gollum

The Lord of the Rings: Gollum | באדיבות Nacon

המשחק “The Lord of the Rings: Gollum” הוכרז לו אי שם בשנת 2019 ותוכנן לצאת שנתיים לאחר מכן, ב2021 אך לבסוף נדחה עד מאי 2023 כדי לשפר אותו ואת הביצועים שלו. בעת ההכרזה, לא הרבה הבינו בדיוק על מה המשחק ואיך ישוחק, ועכשיו לאחר שיצא לי להתנסות בו, אני אשמח לחלוק איתכם בדיוק מה קורה ב”גולום”.

המשחק מתרחש מספר שנים לפני אירועי הסרט “אחוות הטבעת” ונפתח בגולום לאחר שנשבה על ידי האלפים, כאשר מגיע מכשף ללא שם (כולנו יודעם שזה אתה, גנדלף) לתחקר אותו לגבי אירועי התקופה האחרונה. גולום מגולל בפניו את סיפורו בשנים האחרונות, כולל כליאתו ובריחתו ממורדור.

המשחק, אשר מרחיב את סיפורו של גולום אל מעבר לספרים ונותן לנו מבט אל מה שעבר בין היתר במורדור, הינו משחק הרפתקאות\התגנבות לינארי בגוף שלישי כאשר שתי המכניקות המרכזיות בו הן התגנבות (כמובן) ופלטפורמינג בסגנון אססינס קריד. למעשה, רובו המוחלט של המשחק מורכב מלטפס ולקפוץ ממקום אחד לשני. כדי לרפד את יכולותיו המוגבלות מאוד של גולום, ראו לנכון גם להוסיף לארסנל שלו גם ריצה על קירות וחושים מוגברים אשר נותנים בין היתר לראות אוייבים מבעד קירות ומדגישים חפצים אשר ניתן לאסוף.

ממש יום לפני השקתו של המשחק, יצא עדכון אשר מתקן חלק מהבאגים אותם חוויתי אך מכיוון שאני מאמין שמשחקים אמורים לצאת במצב תקין ולא להיות מתוקנים בהמשך, אתזכר אותם כאן בכל זאת ואציין כי תוקנו.

הגדרה מעניינת שמצאתי בהגדרות המשחק היא “סימולציית שיער”. בהדלקתו ניתן לראות הבדל יחסית מינורי בשיער של גולום, אך אם הגדרה זו קיימת, החלטתי להדליק אותה (כי למה לא).

התחלתי לשחק ולהפתעתי גיליתי כי ביום וחצי ששיחקתי בו וניסיתי להתקדם בעלילה – המשחק קרס 34 פעמים (כן, זו לא הגזמה). בדיעבד הבנתי שהמקור לקריסות הוא “סימולצית השיער”, פיצ’ר זניח ושבור אשר בעדכון המצוין הוסר מהמשחק ולא נראה כרגע שקיים.

המשחק עצמו לצערי די דל וחסר תוכן. רובו המוחלט הוא פשוט קפיצות בין נקודה אחת לשניה, ומעבר לאיזורים הבנויים לקפיצות אלה לא תמצאו עוד הרבה. במשחק למעשה אין exploration כלל ובמקומות המעטים שיחסית פתוחים לא תמצאו דבר מעניין, פיספוס ענק כי אני בטוח שכל מעריץ של שר הטבעות היה שמח לשוטט ולחוות את מורדור כמו שלא יצא לנו לפני כן.

במשחק ישנם כ10 פרקים של כשעה-שעה וחצי כל אחד וכ-34 חפצים אשר ניתן לאסוף, אשר גם בהם לצערי לא הושקעה מספיק מחשבה ואינם מעניינים או נותנים פתח לעולם שר הטבעות או גולום עצמו. דוגמא לחפץ כזה היא “כפית חלודה” או “כנף עטלף”.

במהלך אסיפת חומר לביקורת הגעתי למקום אשר לא נראה כיצד ניתן להמשיך משם, ובזמן שאני מנסה להבין לאיפה להתקדם מתתי, והמשחק שמר בדיוק בזמן המוות מה שלא נתן לי למעשה להתחיל מהצ’קפוינט האחרון ורק להתחיל את כל השלב מההתחלה. לאחר ניסיון או שניים נוספים גיליתי כי כל האיזור הזה מתנהג ככה ונאלצתי להתחיל את השלב מההתחלה עוד לפחות 10 פעמים. בעדכון היום הראשון בעיית השמירה בעת המוות תוקנה ותוך עוד מספר ניסיונות מצאתי דרך להתקדם הלאה וגם היא לא נראתה כמו מה שהמפתחים התכוונו שאעשה. הצלחתי להתקדם עוד כברת דרך בשלב הזה עד שהגעתי לאיזור חדש אשר ביציאה ממנו המשחק פשוט קורס כל פעם מחדש ללא אפשרות להמשיך.

נקודה חשובה נוספת לציון היא שלמשחק יש DLC בתשלום אשר נותן לאלפים לדבר בשפה האלפית של טולקין – הסינדרין ובנוסף Emote Pack. בעוד ה-Emote Pack די מיותר ולא ראיתי מתי אפשר להשתמש בו, הסינדרין זה משהו חשוב מאוד לעולם הזה וחבל מאוד כי החשיפה אליו נעולה מאחורי DLC בתשלום.

המשחק “The Lord of the Rings: Gollum” בא לתת לנו הצצה על חייו של גולום, אך רעיון מסקרן זה לא ממומש כמו שצריך, לא נותן לנו לחוות את תקופה זו בצורה אשר תגרום לנו לרצות להמשיך ולחוות אותה, הוא דל מאוד במידע על העולם השופע הזה והמשחקיות המונוטונית והמוגבלת בשילוב עם קשיים טכניים מפספס לחלוטין את המטרה שלו.

1.5

דל וחסר תוכן

פחות

אהבתי

נכתב על ידי:

About the Author: גל אביר

גיק, גיימר, מתכנת, סטרטאפיסט, קונג-פויסט, כותב ספר, מייסד ומנכ"ל גיקלופדיה.

The Lord of the Rings: Gollum

The Lord of the Rings: Gollum | באדיבות Nacon

המשחק “The Lord of the Rings: Gollum” הוכרז לו אי שם בשנת 2019 ותוכנן לצאת שנתיים לאחר מכן, ב2021 אך לבסוף נדחה עד מאי 2023 כדי לשפר אותו ואת הביצועים שלו. בעת ההכרזה, לא הרבה הבינו בדיוק על מה המשחק ואיך ישוחק, ועכשיו לאחר שיצא לי להתנסות בו, אני אשמח לחלוק איתכם בדיוק מה קורה ב”גולום”.

המשחק מתרחש מספר שנים לפני אירועי הסרט “אחוות הטבעת” ונפתח בגולום לאחר שנשבה על ידי האלפים, כאשר מגיע מכשף ללא שם (כולנו יודעם שזה אתה, גנדלף) לתחקר אותו לגבי אירועי התקופה האחרונה. גולום מגולל בפניו את סיפורו בשנים האחרונות, כולל כליאתו ובריחתו ממורדור.

המשחק, אשר מרחיב את סיפורו של גולום אל מעבר לספרים ונותן לנו מבט אל מה שעבר בין היתר במורדור, הינו משחק הרפתקאות\התגנבות לינארי בגוף שלישי כאשר שתי המכניקות המרכזיות בו הן התגנבות (כמובן) ופלטפורמינג בסגנון אססינס קריד. למעשה, רובו המוחלט של המשחק מורכב מלטפס ולקפוץ ממקום אחד לשני. כדי לרפד את יכולותיו המוגבלות מאוד של גולום, ראו לנכון גם להוסיף לארסנל שלו גם ריצה על קירות וחושים מוגברים אשר נותנים בין היתר לראות אוייבים מבעד קירות ומדגישים חפצים אשר ניתן לאסוף.

ממש יום לפני השקתו של המשחק, יצא עדכון אשר מתקן חלק מהבאגים אותם חוויתי אך מכיוון שאני מאמין שמשחקים אמורים לצאת במצב תקין ולא להיות מתוקנים בהמשך, אתזכר אותם כאן בכל זאת ואציין כי תוקנו.

הגדרה מעניינת שמצאתי בהגדרות המשחק היא “סימולציית שיער”. בהדלקתו ניתן לראות הבדל יחסית מינורי בשיער של גולום, אך אם הגדרה זו קיימת, החלטתי להדליק אותה (כי למה לא).

התחלתי לשחק ולהפתעתי גיליתי כי ביום וחצי ששיחקתי בו וניסיתי להתקדם בעלילה – המשחק קרס 34 פעמים (כן, זו לא הגזמה). בדיעבד הבנתי שהמקור לקריסות הוא “סימולצית השיער”, פיצ’ר זניח ושבור אשר בעדכון המצוין הוסר מהמשחק ולא נראה כרגע שקיים.

המשחק עצמו לצערי די דל וחסר תוכן. רובו המוחלט הוא פשוט קפיצות בין נקודה אחת לשניה, ומעבר לאיזורים הבנויים לקפיצות אלה לא תמצאו עוד הרבה. במשחק למעשה אין exploration כלל ובמקומות המעטים שיחסית פתוחים לא תמצאו דבר מעניין, פיספוס ענק כי אני בטוח שכל מעריץ של שר הטבעות היה שמח לשוטט ולחוות את מורדור כמו שלא יצא לנו לפני כן.

במשחק ישנם כ10 פרקים של כשעה-שעה וחצי כל אחד וכ-34 חפצים אשר ניתן לאסוף, אשר גם בהם לצערי לא הושקעה מספיק מחשבה ואינם מעניינים או נותנים פתח לעולם שר הטבעות או גולום עצמו. דוגמא לחפץ כזה היא “כפית חלודה” או “כנף עטלף”.

במהלך אסיפת חומר לביקורת הגעתי למקום אשר לא נראה כיצד ניתן להמשיך משם, ובזמן שאני מנסה להבין לאיפה להתקדם מתתי, והמשחק שמר בדיוק בזמן המוות מה שלא נתן לי למעשה להתחיל מהצ’קפוינט האחרון ורק להתחיל את כל השלב מההתחלה. לאחר ניסיון או שניים נוספים גיליתי כי כל האיזור הזה מתנהג ככה ונאלצתי להתחיל את השלב מההתחלה עוד לפחות 10 פעמים. בעדכון היום הראשון בעיית השמירה בעת המוות תוקנה ותוך עוד מספר ניסיונות מצאתי דרך להתקדם הלאה וגם היא לא נראתה כמו מה שהמפתחים התכוונו שאעשה. הצלחתי להתקדם עוד כברת דרך בשלב הזה עד שהגעתי לאיזור חדש אשר ביציאה ממנו המשחק פשוט קורס כל פעם מחדש ללא אפשרות להמשיך.

נקודה חשובה נוספת לציון היא שלמשחק יש DLC בתשלום אשר נותן לאלפים לדבר בשפה האלפית של טולקין – הסינדרין ובנוסף Emote Pack. בעוד ה-Emote Pack די מיותר ולא ראיתי מתי אפשר להשתמש בו, הסינדרין זה משהו חשוב מאוד לעולם הזה וחבל מאוד כי החשיפה אליו נעולה מאחורי DLC בתשלום.

המשחק “The Lord of the Rings: Gollum” בא לתת לנו הצצה על חייו של גולום, אך רעיון מסקרן זה לא ממומש כמו שצריך, לא נותן לנו לחוות את תקופה זו בצורה אשר תגרום לנו לרצות להמשיך ולחוות אותה, הוא דל מאוד במידע על העולם השופע הזה והמשחקיות המונוטונית והמוגבלת בשילוב עם קשיים טכניים מפספס לחלוטין את המטרה שלו.

1.5

דל וחסר תוכן

נכתב על ידי:

About the Author: גל אביר

גיק, גיימר, מתכנת, סטרטאפיסט, קונג-פויסט, כותב ספר, מייסד ומנכ"ל גיקלופדיה.