The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom. צילום: נינטנדו, יח"צ
אחרי שנים רבות שבהן לינק, הגיבור העשוי ללא חת, הציל את זלדה הנסיכה מכל צרה שלא תהיה, הגיע הזמן שהיוצרות יתהפכו. בהתאם לרוח התקופה, נינטנדו מציבה לראשונה את הנסיכה הבלונדינית בפרונט. לפני שנצלול פנימה, כדאי לציין שזהו מהלך חכם של נינטנדו, שמוכיחה שוב כי היא ערה לרוח הדברים, מבינה את הרחשים, ובעוד כולנו ממתינים בשקיקה ובכסיסת ציפורניים להכרזה על הקונסולה הבאה שלה, היא מפתיעה בשחרור המשחק הנ”ל.
ב־The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, שמפאת אורך שמו אקצר אותו ל”הדי החוכמה”, אנחנו כאמור מגלמים את זלדה, שעושה הסבה מנסיכה שזקוקה לגיבור האמיץ שיציל אותה לגיבורה בפני עצמה. בתחילת המשחק אנחנו מגלמים דווקא את לינק, שנמצא בעיצומו של הקרב הסופי שאחריו הוא מציל את זלדה. מייד בסופו נשאב לינק לתוך קרע קוסמי שנפער בפתאומיות. הקרע הזה הוא מעבר בין־ממדי המשתלט במהירות על כל ממלכת היירול (HYRULE). מהרגע הזה, זלדה הופכת לגיבורת הסיפור, ואנחנו נגלם אותה במטרה להציל את הממלכה וגם את לינק, ועל הדרך לגלות מי גורם לכל הבלגן הקוסמי הזה – ויש דרך בולטת אחת שבה נוכל לעשות זאת.
הדים של חוכמה ושל עוד דברים אחרים
ללינק יש מגן וחרב, ולזלדה יש הדים. אבל מה זה אומר? בתחילת המשחק אנחנו חוברים לישות מרחפת חמודה וצהובה בשם טריי (Tri), המעניקה לזלדה את היכולת לזמן הדים של אובייקטים מסוימים וגם אויבים. במהלך המשחק ניתקל בחפצים כמו אגרטלים, מיטות (כן, מיטות) ועצים. בזכות היכולת החדשה של זלדה נוכל ללמוד את ההד של אותו חפץ ולשכפל אותו בעת הצורך, וכן ללמוד את ההד של אויבים שזה עתה ניצחנו. ואיך מנצחים אותם בעצם? בעזרת החפצים שלמדנו את ההד שלהם. מסובך? אסביר. נניח שלמדנו הד של סלע, ובשלב מאוחר יותר נתקלנו באויב, אבל לזלדה אין חרב. מה עושים? מזמנים את הסלע, מרימים אותו וזורקים על האויב. כשהוא הופך לז”ל נוכל ללמוד את ההד שלו ולזמן אותו בעת הצורך – ויהיה צורך. עד כאן הכול טוב. עוד מעט ניגע במה שפחות.
לצד ההדים, במהלך המשחק נגלה את כוח החרב. בעזרת קריסטלי אנרגיה מיוחדים ויכולת שנלמד ככל שהמשחק יתקדם, נוכל להפוך את זלדה לנסיכה לוחמת סטייל זינה עם חרב ומגן, אבל לזמן מוגבל – תלוי בכמות הקריסטלים שאספתם. והחרב הזו תהיה שימושית בהחלט.
יוצאים אל העולם הרחב
העולם הרחב של ממלכת היירול לא יהיה זר לשחקנים הוותיקים של לינק וזלדה, אבל בכל זאת תמיד כיף לחקור אותו מחדש, להגיע למקומות נסתרים, לפתור חידות ולמצוא אוצרות. גם כאן תצטרכו להשתמש בהדי החפצים שלמדתם כדי להגיע לאוצר הנכסף. זה לא יהיה קל, ולא פעם תצטרכו לשבור את הראש. בכל הנוגע לתגמול – הכול בעיני המתבונן.
מכניקת משחק
בסך הכול “הדי החוכמה” משמר את רוח המשחקים של זלדה, וכמו שציינתי כבר, המעריצים בהחלט ימצאו בו כיף בלתי נגמר. אבל הכיף הזה עלול להיפגע קצת, כי המכניקה, שקשורה לכובד המשקל של המשחק (הדי החפצים), קצת מעצבנת.
כאמור, במהלך “הדי החוכמה” תיתקלו בחפצים וביצורים משונים רבים ותוכלו ללמוד כל אחד ואחד מהם ולזמן אותם בעת הצורך. אבל ככל שרשימת ההדים הולכת וגדלה העניינים רק הולכים ומסתבכים. בזמן בחירת הד מסוים המשחק נעצר, והוא ימשיך רק לאחר שתבחרו את החפץ הרצוי. זה בסדר בזמן שיטוט קז’ואלי בשטח, אבל בזמן קרב זה פשוט לא נוח. תוסיפו לזה גלילה ארוכה בין שלל החפצים שמצאנו – וזה כבר נעשה מתיש.
מדד הכיף
במדד הכיף זלדה נמצאת במקום די מכובד, אף על פי שלמשחק נדרש קצת זמן להתניע, במיוחד לאור היכולות השונות מאוד מאלה של לינק. גם עקומת הלמידה של השחקן, שאומנם אינה מורכבת מדי, מצריכה כמה דקות של התאקלמות. אבל ברגע שנכנסים עמוק יותר לעולם המשחק הזה, המתהדר בגרפיקה ובעיצוב נפלאים, מגלים כמה הוא כיפי ומהנה. ואם כך נראה משחק שבו זלדה היא הגיבורה הראשית, יש לנינטנדו עוד ימבה תוכן לעבוד עליו.
פחות
אהבתי
נכתב על ידי:
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom. צילום: נינטנדו, יח"צ
אחרי שנים רבות שבהן לינק, הגיבור העשוי ללא חת, הציל את זלדה הנסיכה מכל צרה שלא תהיה, הגיע הזמן שהיוצרות יתהפכו. בהתאם לרוח התקופה, נינטנדו מציבה לראשונה את הנסיכה הבלונדינית בפרונט. לפני שנצלול פנימה, כדאי לציין שזהו מהלך חכם של נינטנדו, שמוכיחה שוב כי היא ערה לרוח הדברים, מבינה את הרחשים, ובעוד כולנו ממתינים בשקיקה ובכסיסת ציפורניים להכרזה על הקונסולה הבאה שלה, היא מפתיעה בשחרור המשחק הנ”ל.
ב־The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, שמפאת אורך שמו אקצר אותו ל”הדי החוכמה”, אנחנו כאמור מגלמים את זלדה, שעושה הסבה מנסיכה שזקוקה לגיבור האמיץ שיציל אותה לגיבורה בפני עצמה. בתחילת המשחק אנחנו מגלמים דווקא את לינק, שנמצא בעיצומו של הקרב הסופי שאחריו הוא מציל את זלדה. מייד בסופו נשאב לינק לתוך קרע קוסמי שנפער בפתאומיות. הקרע הזה הוא מעבר בין־ממדי המשתלט במהירות על כל ממלכת היירול (HYRULE). מהרגע הזה, זלדה הופכת לגיבורת הסיפור, ואנחנו נגלם אותה במטרה להציל את הממלכה וגם את לינק, ועל הדרך לגלות מי גורם לכל הבלגן הקוסמי הזה – ויש דרך בולטת אחת שבה נוכל לעשות זאת.
הדים של חוכמה ושל עוד דברים אחרים
ללינק יש מגן וחרב, ולזלדה יש הדים. אבל מה זה אומר? בתחילת המשחק אנחנו חוברים לישות מרחפת חמודה וצהובה בשם טריי (Tri), המעניקה לזלדה את היכולת לזמן הדים של אובייקטים מסוימים וגם אויבים. במהלך המשחק ניתקל בחפצים כמו אגרטלים, מיטות (כן, מיטות) ועצים. בזכות היכולת החדשה של זלדה נוכל ללמוד את ההד של אותו חפץ ולשכפל אותו בעת הצורך, וכן ללמוד את ההד של אויבים שזה עתה ניצחנו. ואיך מנצחים אותם בעצם? בעזרת החפצים שלמדנו את ההד שלהם. מסובך? אסביר. נניח שלמדנו הד של סלע, ובשלב מאוחר יותר נתקלנו באויב, אבל לזלדה אין חרב. מה עושים? מזמנים את הסלע, מרימים אותו וזורקים על האויב. כשהוא הופך לז”ל נוכל ללמוד את ההד שלו ולזמן אותו בעת הצורך – ויהיה צורך. עד כאן הכול טוב. עוד מעט ניגע במה שפחות.
לצד ההדים, במהלך המשחק נגלה את כוח החרב. בעזרת קריסטלי אנרגיה מיוחדים ויכולת שנלמד ככל שהמשחק יתקדם, נוכל להפוך את זלדה לנסיכה לוחמת סטייל זינה עם חרב ומגן, אבל לזמן מוגבל – תלוי בכמות הקריסטלים שאספתם. והחרב הזו תהיה שימושית בהחלט.
יוצאים אל העולם הרחב
העולם הרחב של ממלכת היירול לא יהיה זר לשחקנים הוותיקים של לינק וזלדה, אבל בכל זאת תמיד כיף לחקור אותו מחדש, להגיע למקומות נסתרים, לפתור חידות ולמצוא אוצרות. גם כאן תצטרכו להשתמש בהדי החפצים שלמדתם כדי להגיע לאוצר הנכסף. זה לא יהיה קל, ולא פעם תצטרכו לשבור את הראש. בכל הנוגע לתגמול – הכול בעיני המתבונן.
מכניקת משחק
בסך הכול “הדי החוכמה” משמר את רוח המשחקים של זלדה, וכמו שציינתי כבר, המעריצים בהחלט ימצאו בו כיף בלתי נגמר. אבל הכיף הזה עלול להיפגע קצת, כי המכניקה, שקשורה לכובד המשקל של המשחק (הדי החפצים), קצת מעצבנת.
כאמור, במהלך “הדי החוכמה” תיתקלו בחפצים וביצורים משונים רבים ותוכלו ללמוד כל אחד ואחד מהם ולזמן אותם בעת הצורך. אבל ככל שרשימת ההדים הולכת וגדלה העניינים רק הולכים ומסתבכים. בזמן בחירת הד מסוים המשחק נעצר, והוא ימשיך רק לאחר שתבחרו את החפץ הרצוי. זה בסדר בזמן שיטוט קז’ואלי בשטח, אבל בזמן קרב זה פשוט לא נוח. תוסיפו לזה גלילה ארוכה בין שלל החפצים שמצאנו – וזה כבר נעשה מתיש.
מדד הכיף
במדד הכיף זלדה נמצאת במקום די מכובד, אף על פי שלמשחק נדרש קצת זמן להתניע, במיוחד לאור היכולות השונות מאוד מאלה של לינק. גם עקומת הלמידה של השחקן, שאומנם אינה מורכבת מדי, מצריכה כמה דקות של התאקלמות. אבל ברגע שנכנסים עמוק יותר לעולם המשחק הזה, המתהדר בגרפיקה ובעיצוב נפלאים, מגלים כמה הוא כיפי ומהנה. ואם כך נראה משחק שבו זלדה היא הגיבורה הראשית, יש לנינטנדו עוד ימבה תוכן לעבוד עליו.